sâmbătă, 9 februarie 2013

Un artist si creatiile sale; invitata: Sweet Handmade

 Invitata din aceasta luna este Sweet Handmade. Va invit sa o cunoastem impreuna, dar mai intai, sa-i admiram creatiile:


Buna. Pentru inceput, te rog sa-mi spui cateva lucruri despre tine.

Buna dragelor! Desi voi ma cunoasteti sub pseudonimul Sweetie, numele meu real este Enikő. Sunt o ardeleanca-unguroaica din Sovata, in varsta de 35 (uff ... imediat 36 anisori). Sunt absolventa de drept, fosta consilier juridic, actuala masteranda (tot la drept) si pensionara pe caz de boala.
Probabil va intrebati, de ce pensionara? ... Lucia, draga de ea, s-a abtinut sa mentioneze in intrebari si nestiind cum reactionez la asa ceva, a preferat sa lase la latitudinea mea. Dar sunt foarte ok, nu ascund, nu mi-e greu sa vorbesc despre. Asa ca, am sa va povestesc si voua. Nu am povestit pana acum, deoarece vroiam sa ma cunoasteti la inceput prin prisma micilor mele creatii. Insa, este timpul sa ne cunoastem mai bine, asa ca iata povestioara mea Very Happy. Acum, aproape 11 ani am suferit un stupid accident; accident care m-a “cadorisit” cu o fractura de coloanasi leziune de maduva. Din aceasta cauza am paralizat de la mijloc in jos si sunt utilizatoare de scaun rulant. Au urmat operatii peste operatii (am 16 la activ – sper ca nu vor mai fi ), luni de spitalizari, a trebuit sa iau viata de la zero. Dar pana la urma m-am pus pe “picioare” (la figurat vorbind). Eh, daca cumva acum v-ati gandit la un “of” sau chiar “vai doamne” va rog, nu… chiar nu! Sunt extrem de ok, am acceptat ce mi s-a intamplat, imi traiesc viata in continuare. Am inteles ca doar o singura viata am (nimeni nu-mi da alta viata, nici daca-mi plang de mila, nici daca sunt in depresie) asa ca incerc sa o traiesc cat de frumos pot. La urma urmei nu conteaza de cate ori cazi, ci cat de repede te ridici si mergi mai departe. Viata este foarte frumoasa daca stim sa o traim!
Sunt o fire vesela, sociabila, sincera (cateodata poate prea sincera), care crede cu tarie in cuvintele “te rog” si “multumesc” si ca orice nativa din taur, sunt foarte incapatanata si perfectionista, realista, echilibrata si iubesc frumosul.

Cum ai descoperit lumea handmade?

Am redescoperit lumea handmade dupa accident. Nevoita sa stau in pat mult timp, oscilam intre citit si navigat pe internet. In 2009, pe cand ma aflam la un spital de recuperare, am primit cadou un semn de carte cusut pe hartie ... si asa am aflat de tehnica broderiei pe hartie. Abia am asteptat sa ajung acasa si sa caut pe net despre
ce este vorba, dar stiind doar denumirea in lb maghiara, n-am gasit mai nimic. Mi-a luat foarte mult timp sa aflu denumirea in engleza si sa gasesc pe net tutoriale si sabloane. Si astfel, pe la inceputul anului 2010, s-a nascut Sweet Handmade.

Cum ti-ai ales pseudonimul 'sweet'?

Am sa va povestesc de unde vine numele de Sweet Handmade, pentru ca si „brandul” are povestea lui. Stand destul de mult timp pe net din cauza problemelor de sanatate, mi-am facut multi prieteni virtuali. La un moment dat, unuia dintre ei i s-a parut ca sunt o dulce si a inceput sa-mi spuna Sweetie sau Sweet (alintul de la Sweetie). Incet, incet toti prietenii virtuali ma stiau de Sweetie. Se intampla prin anul 2007. Si chiar daca ulterior m-am cunoscut cu unii dintre ei si personal, tot Sweet am ramas … de aici Sweet Handmade.

Quillingul este o tehnica ce necesita multa pasiune si migala; ce anume te-a facut sa o alegi?

Am incercat quillingul din curiozitate. Deja lucram cateva felicitari prin broderie pe hartie, dar eram inca la stadiul de hobby, nu ma gandeam sa-l dezvolt mai mult de atat. Cand navighezi pe internet in cautare de informatie, la un moment dat, inevitabil, dai si de quilling. Asa am dat si eu de quilling si la sfarsitul anului 2011, dupa ce am reusit sa-mi achizitionez un instrument si cateva fasii de hartie, l-am si incercat. M-a surprins si pe mine faptul ca-mi placea sa creez quilling dar mai ales succesul felicitarilor create cu aceasta tehnica. Prietenii, cunoscutii au inceput sa ceara felicitari cu aceasta tehnica... au inceput sa apara primele comenzi. Astfel, anul trecut am decis sa dezvolt acest hobby, sa-l transform usor in ceva productiv, intr-o mini „afacere”. Inca mai am foarte multe de facut, de achizitionat materiale, ustensile, de evoluat in tehnica ... dar ma straduiesc. Si apoi, tocmai mi-am facut carti de vizita,
deci pot sa spun ca sunt pe calea cea buna!



Ai avut o persoana care te-a sprijinit si te-a indrumat spre acest hobby?
Persoana nu, dar indrumator da... Fratele „Gugal” si unchiul „Iutub” sunt mereu acolo daca avem nevoie de ei, nu-i asa? ei le stiu pe toate! Am navigat foarte mult pe net, am vazut foarte multe tutoriale si am invatat foarte multe lucruri despre foarte multe chestiute. Am fost autodidacta, atat in invatarea tehnicilor cu care
lucrez, cat si de ex: in crearea unui blog (cum se face un background, un logo, etc). Urmeaza sa invat si o alta tehnica. Mi-am propus pentru acest an, ca obiectiv secundar- dupa disertatie, sa invat tattingul. Sper ca pana la sfarsitul anului sa va prezint deja si creatii tatting. Imi place sa aflu lucruri noi. Sunt extrem de curioasa din fire. Imi place sa caut, sa cotrobai, sa cercetez, sa ma documentez, sa invat lucruri noi. Pot sa petrec ore-n sir cautand, cercetand sau cotrobaind dupa informatii care mi-au captat atentia.

Ce alte pasiuni mai ai, ce-ti place sa mai faci pe langa handmade?


Am destul de multe pasiuni, nici nu stiu cu care sa incep. De exemplu imi place foarte mult sa inot, in apa ma simt ca o ratusca, iar din fericire, accidentul n-a schimbat nimic in aceasta privinta. Inot la fel de bine ca si inainte de accident, doar ca nefolosindu-mi piciorusele sunt mai inceata, inaintez mai incet. Pe langa inot, pe care il practic ori de cate ori am posibilitatea, urmaresc si alte sporturi cum ar fi handbalul, gimnastica, tenisul de camp si fotbalul (da, da ... imi place fotbalul de calitate). Totodata imi place sa citesc. Ciudat este ca acest hobby ma „paleste” la intervale de timp, adica citesc o perioada si apoi pauza, ma ocup cu altele (filme, seriale) si dupa un timp, mai scurt sau mai lung, iar ma loveste dorinta de a citi si iar citesc o perioada.

Ai spus ca esti din Sovata. Sincer, eu nu stiu prea multe despre acest oras/statiune. Daca ar fi sa-l vizitez, ce obiective mi-ai recomanda?


Despre Sovata trebuie sa stiti ca este o statiune-balneoclimaterica, situata in judetul Mures la 64 km de Targu-Mures si la 67 km de Sighisoara. Renumele statiunii se datoreaza lacurilor Ursu (cel mai important si comoara statiunii) Alunis, Verde, Negru, Roşu, Mierlei şi Serpilor, cu ape clorurate şi sodice, ce prezintă fenomenul de heliotermie. Prin heliotermie se intelege fenomenul prin care apa unor lacuri sarate se incalzeste la o anumita adancime, sub actiunea caldurii solare, mai mult decat mediul din jur. Adica, cu cat te scufunzi mai mult in apa acestor lacuri sarate, cu atat este mai calda apa.
Pentru turistii care doresc sa vina in Sovata, as recomanda plimbari cu Mocanita (efectueaza mai multe trasee de zi printre padurile minunate din zona Sovatei-pana aproape de Campu Cetatii, unde este o pastravarie renumita)... la doar cativa kilometri (6 km mai exact) se poate vizita si Salina Praid, una dintre cele mai impresionante si vizitate saline din tara. Totodata se pot face excursii pana la Sighisoara, Targu-Mures dar si Comuna Corund un mare centru ce ceramica si artizanat (majoritatea locuitorilor practica vechi mestesuguri- olarit sau impletiturile din paie)

Iti multumesc pentru ca ai acceptat invitatia mea! Ai un mesaj pentru membrele Hobby Handmade?

Ma bucur mult ca am „aterizat” pe acest forum si ca am avut/ am placerea sa va cunosc. Eu tot ce va doresc este multa sanatate si inspiratie, sa aveti puterea de a va bucura de ceea ce aveti fara sa va observati mereu de ceea ce poate nu aveti... pentru ca, din pacate, oamenii din ziua de azi sunt atat de suparati din cauza lipsurilor incat uita sa se bucure si sa aprecieze pe deplin ceea ce
au. Va imbratisez cu drag!


10 comentarii:

lotus art spunea...

Sweet Handmade,-o persoana deosebita asa cu sunt si creatiile ei minunate!Felicitari!

Suzana B spunea...

Sweet, o fata dulce, generoasa ,cu mult talent si indemanare :)

KaBea spunea...

Felicitari, esti un om puternic de la care avem de invatat !Iti doresc ca toate visele tale sa devina realitate ! :)

Unknown spunea...

Felicitari! Sanatate si inspiratie in tot ce faci!

Unknown spunea...

Felicitari! Sanatate si inspiratie in tot ce faci!

carmendana spunea...

Talent, pasiune, suflet, foparte mult suflet! Felicitari!

Sweetie spunea...

Va multumesc foarte frumos! Vreau doar sa adaug ca nu sunt nici speciala nici deosebita ... sunt o persoana extrem de normala, care isi traieste viata cu bune si rele. Eu asa percep normalitatea .. cazi - te ridici, plangi - iti stergi lacrimile si mergi mai departe. Multumesc inca odata pentru cuvintele voastre si pentru prietenia voastra!

catalina stanescu spunea...

Sweetie, uit mereu sa mai trec si pe aici si tare ma bucur ca mi-am amintit, astfel peste postarea asta ar fi venit alta si nu as fi aflat nimic despre tine!

Te-am perceput ca pe un spirit tanar, lucrarile tale sunt ca niste oaze si ai foarte multe lucruri frumoase de transmis prin ceea ce faci, ma bucur ca te-am cunoscut, iti doresc multe impiniri pe toate planurile!

MarianaC, MirelaD spunea...

Eleganta si sensibilitate....

Madtatter80 spunea...

so cute I had forgotten how nice paper art is!

Trimiteți un comentariu